Перший “Сніжний Барс” – Райнхольд Меснер

Кого називають Сніжними барсами? Тих хто без кисню зійшов на всі восьмитисячники Землі. Думаю, всі знають:-)

Десь років 5 тому, Клапаль випадково розказав про якихось Сніжних Барсів, і про книжку яку він має. Я шось не сприйняв тоді до уваги, та зацікавився принаймні, хоч детальніше не вичав і не збирався…

Та десь рік тому Вольодя дав мені її почитати і я був шалено збентежений цією людиною, її вчинками і мужністю та ставленням до навколишнього середовища.

Про що книжка? Скажу словами передмови: “В книжці описується абсолютно одиночне сходження на вершину Джомолунгми з тисячею “без”: кисневих балонів, мотузки і гаків, без підготованих таборів на маршруті, без групи страховки, без моральної і психічної підтримки, без надії хоча б почути людський голос (без рації).” Єдине мені чомусь обкладинка геть не сподобалася.

Єдина, перекладена російською, його книжка

Напишу кілька фраз з книжки, що надибалися розуму…

“… Тепер я розумію, що в горах я присутній і залежний саме від горизонту. Згадую, як після розлучення з дружиною я супроводжував групу в Доломітах і розплакався, побачивши як розходиться горизонт. Горизонт викликає в мене найбільш сильне пережиття під час сходження на вершину. Я зрозумів це лише тут, в Тібеті”

“… Починати сходження можливо тільки тоді, коли зникне страх. Звичайно не важко себе мобілізувати, перебороти страх, не дати йому пройняти тебе. Але важко інше: зупинити всі думки, йти вгору і цей момент, як кішка, готуватися до стрибка – це особливе мистецтво.”

“Саме в цій мандрівці я усвідомив, що йду до горизонту”

“Мінімум зайвого, але життєво необхідного – в подвійній кількості, таке моє гасло!”

“Повітря тут бідне на кисень, але в ньому є щось важливіше”

Тільки тоді, коли немає ніякого мосту між “верхом” і “низом”, ніякої страховки, сходження можна вважати по справжньому одиночним.”

“Не пам’ятаю коли саме, я звільнився від релігійних почуттів, знаю лише одне, відтоді мені стало важче переконувати себе в тому, що я на світі не самотній, не покинутий…”

“Позбутися відчуття самотності можна лише активною діяльністю – рухатися вперед, цікавитися навколишнім і вивчати його.”

“Чим вище підіймаєшся – тим більше стаєш проблемою, для себе самого.”

“Всі ці дрібні операції на місці ночівлі в сумі вартують мені стільки ж енергії, скільки займає рівномірний багатогодинний підйом на гору.”

“Я ТУТ” означає, тепер “Я ТАМ”

“Я прозорий, я зі скла, а світ навколо мене – це міцна основа мого Я.”

“Так, він досягнув успіху, дійшов до мети – але ще більшого успіху добилася гора. Вона взяла свою ціну від цієї людини” – Нена, його супутниця і подруга в часі сходження на Джомолунгму.

“Ніколи, ще я не був так близько до межі між буттям і небуттям, між Я і НЕ Я. Жодне сходження не потрясало так сильно, як це.”

“Я сам для себе Батьківщина, а моє знамено – мій носовичок.”

“Якщо мені вдалося зійти на всі 14 восьмитисячників і залишитись живим – це лише тому, що я завжди знав коли потрібно зупинитися, я відчував коли ризик був занадто великим. Я терпів поразку, відступав в 11 гімалайських експедиціях, лише завдяки цьому я живий”

Замок в Ювалі де живе Меснер

Сьогодні Меснер є депутатом Європарламенту, автор багатьох книг і власник Золотого льодоруба. І ще купу всього, що можна прочитати в мережі…

Не знаю яка доля у них з Неною… Цікаво.

Для порівняння, можна прочитати дуже цікаву статтю, якою ціною українські і російські альпіністи намагалися підкорити Лхоцзе

А ось тут можна подивитися фільм про трагічну загибель рідного брата Меснера, на початку захоплення альпінізмом.

дякую, владзю! тепер шукаю, де її купити…:-) Пірі і Амундсена та Прістлі, на котрих  Ти теж підсадив – вже маю:-)

About Василько

Читайте...
Опубліковано у Життя, Люди, Мандри, Природа, Туризм, Ґеоґрафія | Теґи: , , , . | Додати в закладки: постійне посилання на публікацію.

2 Responses to Перший “Сніжний Барс” – Райнхольд Меснер

  1. Ксеня коментує:

    А я дякую тобі, Васильку! За Нунга Парбат, додивляюся…і за відкриття для мене таких Факелів, таких Снігових Барсів!

Шос сказати

